Főoldal
Ateizmus
Harmadik kultúra
Naturalizmus
Szabadgondolkodás
Szkepticizmus
Ismeretterjesztés
Szépirodalom
Hírfigyelő
Segíts nekünk!
Könyvet keresel?
E-könyvek
Antikváriumok
Angol nyelvű könyvesboltok
Ismeretterjesztő könyvek jegyzéke
Ajánlott oldalak: Ateizmus honlap
Ateizmus.lap.hu
Szkeptikus.lap.hu
Szkeptikus blog
Valláskritika.lap.hu
Naturalista filozófia.lap.hu
X-Aknák
Ponticulus H.

Könyvtár - GYIK - Fórumok - Kapcsolat

Könyvtár/Szépirodalom/1999 Ft

Frédéric Beigbeder

1999 Ft

(részletek)


Minden ideiglenes: a szerelem, a művészet, a Föld, te meg én. A halál elkerülhetetlen, mindenkit meglepetésszerűen ér. Ki tudja, hátha pont ez az utolsó napod? Azt hiszed, van még idôd. Aztán egyszer csak vége, megfulladsz, lejárt a kiszabott idô. A találkozás a halállal az egyetlen, ami nincs elôjegyezve a határidônaplódban.

Minden megvehetô: a szerelem, a művészet, a Föld, ti meg én. Azért írom ezt a könyvet, hogy kirúgjanak. Ha felmondanék, nem kapnám meg a végkielégítést.

[...]

A keresztnevem Octave, és APC cuccokban járok. A reklámszakmában dolgozom: hát igen, szennyezem a világegyetemet. Én vagyok az, aki eladja nektek a szart. Aki miatt olyan dolgokról álmodtok, amiket sosem kaphattok meg. Örökké kék ég, sosem randa lányok, tökéletes boldogság Photoshopban retusálva. Dögös képek, menô zenék. Amikor végre összespóroltál annyit, hogy megvehesd álmaid autóját, amit az égig magasztaltam a legutóbbi kampányomban, máris leszólom, mert elmúlt a divatja. Három hullámmal elôrébb tartok, és mindig gondoskodom arról, hogy kielégületlenek maradjatok. A Glamour az az ország, ahová sosem nyertek bebocsátást. Újdonságokkal kábítalak, és az újdonságban az a legszebb, hogy sosem marad új. Mindig jön egy újabb újdonság, ami elavulttá teszi az elôzôt. Nyálcsorgatás, ez a hivatásom. Az én szakmámban senki se kívánja, hogy boldogok legyetek, mert a boldog ember nem fogyaszt.

Szenvedésetek a kereskedelem ajzószere. Mi ezt úgy hívjuk, hogy "vásárlás utáni csalódás". Azonnal kell nektek a termék, de mihelyst megkaptátok, már egy másikra van szükségetek. A hedonizmus nem humanizmus, hanem cash-flow. Jelmondana: "Költekezem, tehát vagyok." De ahhoz, hogy szükségletet teremtsek, irigységet, fájdalmat, kielégületlenséget kell keltenem: ez a munícióm. A céltáblám pedig ti vagytok.

[...]

Én rendelem el, hogy mi az Igaz, mi a Szép, és mi a Jó. Én válogatom ki azokat a manökeneket, akiktôl fél év múlva feláll nektek. Addig bámuljátok ôket a plakátjaimon, hogy topmodellnek kiáltjátok ki ôket; az én csajaim lelki toprongyot csinálnak minden tizennégy évnél idôsebb nôbôl.

[...]

Mindenkit áthat az elhivatottság: vissza kell szerezni egy vécépapírmárka tekintélyét, új levesport kell bevezetni a piacon, "konszolidálni a tavalyi újrapozicionálás révén optimalizált helyünket a margarinszegmensben", "új területeket kell feltárni a szárazkolbász-piacon"... Egyszer egy terhes ügyfélkapcsolatosba botlottam, aki a folyosón sírt. (Az ügyfélkapcsolatosok el szoktak bújni, hogy kibôgjék magukat.)

[...]

Engedsz a UV kísértésének. Ha depressziós vágy, márpedig állandóan az vagy, tüstént befizetsz egy szoláriumba. Ezért van az, hogy minél nyomottabb a hangulatod, annál barnább a bôröd. A szomorúságtól jól nézel ki. A reménytelenség a napszúrásod. Honnan is láthatnák, hogy boldogtalan vagy? Hisz ragyog az arcod. Azt hiszed, barnaságtól fiatal maradsz, holott az ellenkezôje az igaz: a vén húsokat arról lehet megismerni, hogy mindig le vannak sülve.

[...]

Mellékesen jegyzem meg, hogy kihagytad a felsorolásodból a legfontosabb kereskedelni ünnepet, a Házasságot, ami már januártól kezdve számos intenzív kampány és akció témája - plakátok a Printemps áruház Boutique Blanche osztályáról, a jegyesek kívánságlistája kifüggesztve a Lafayette-ben és a Bon Marchéban, nyomatják az összes nôi magazin borítóján, a tévében, a rádióban stb. Az agymosott fiatalok azt hiszik, azért házasodnak össze, mert szeretik egymást, vagy mert boldogok akarnak lenni, holott csak evôkészleteket, törölközôket, kávéfôzôt, kanapét, mikrohullámú sütôt akarunk eladni nekik...

[...]

A második estére a hoppmester kalandtúrát szervezett a vadonba. A cél: elhitetni a határozatlan idôre szerzôdött alkalmazottakkal, hogy felfedezhetik az országot, kiszabadulhatnak a luxusbörtönükbôl. De errôl persze szó sem volt: terepjárókon vitték ôket a Rózsa-tóhoz; megnéztek egy afrikai táncegyüttest, amit a helyi specialitás, a méchoui követett, szóval semmi valódit nem láthattak. Kizárólag azért mozdultak ki, hogy meggyôzôdjenek róla: a táj valóban hasonlít a tour operátor prospektusaira. A turizmus az utazót ellenôrré alakítja át, a felfedezést igazolássá, a csodálkozást terepszemlévé, a Le Routard-t Szent Tamássá. Oda se neki, Octave-ot legalább a szúnyogok falták, vagyis maradt még némi esély a kalandra, feltéve, hogy az ember a szobájában felejti a citromillatú szúnyogriasztóját.


Tudnivalók
Az oldal 2009. óta nem frissül, de a tartalom továbbra is elérhető. Egyes cikkeket a vallásos emberek sértőnek találhatnak.
Világnézet gombok




Helyezz el egyet a saját oldaladon!
Ajánlott oldalak
DanielDennett.lap.hu
RichardDawkins.lap.hu
Albumok
© 2004-2009. Impresszum - Oldaltérkép - Segíts nekünk!